Mitt fosterland

05 juni 2009

En sång jag hittade på Spotify för ett par veckor sen beskriver exakt hur jag känner för EU. Det är Christer Lindéns låt ”Mitt fosterland”. Lyssna på den så förstår du varför vi måste sätta stopp för monsterstaten EU. vI måste motsätta oss all maktförflyttning till det byråkratiska och odemokratiska EU till den dag vi lämnar unionen. Ja till samarbete – nej till överstatlighet! Rösta på Sverigedemokraterna i Europaparlamentsvalet på söndag!

På Spotify: Christer Lindén – Mitt Fosterland

Jag vill leva, jag vill dö i Sverige.

Inte vill jag dö under en enad flagga i blått.

Det är dags att folket får bestämma.

Vi hade rätt en gång att bestämma i vårt land.

Inte vill jag att någon pamp ska sitta i Bryssel och stifta lagar om vår fauna och våra liv.

Bestämma  vad våra pengar är värda.

De säger vi är enade nu och föser in oss i samma bur.


Är jag lycklig med det här?

Ligger min släkt i gravarna och svär?

Har jag gett upp allt?

Är detta samma fosterland där jag spottade i näven och plöjde vår jord?

Har jag gett upp allt?

Har jag nån framtid här?


Säg ska vi byta bort vår flagga och sälja ut allt?

Ska vi vända våra huvuden mot Bryssel och be?

Ska vi kämpa för att existera?

Ska vi lägga ner våra vapen och sälja våra rötter?

De säger att vi ska bli en stormakt – ta upp kampen mot USA.

Vi ska bli mäktiga – ni ska höra vårt stöveltramp.

De säger att under att under en enad flagga ska ni alla dö här.

Medan jag, jag vill bara dö här.


Är vi lyckliga med det här?

Ligger vår släkt i gravarna och svär?

Har vi gett upp allt?

Är detta samma fosterland där vi spottade i näven och plöjde vår jord?

Har vi gett upp allt?

Har vi nån framtid här?


Jag är inte  med i er förbrödning.

Jag stod utanför – jag röstade nej.

Eran kamp den vill jag ej ta del av.

Du kan tycka vad du vill, men jag är rädd om mitt land.

Två släkter bakåt det trummar och skriker i mitt blod.

Jag står stadigt här på deras grund.

Jag vill dra mitt strå till stacken, men jag vet inte hur.

Så jag skränar en sång och jag vill att du vaknar.


Är du lycklig med det här?

Ligger din släkt i gravarna och svär?

Har du gett upp allt?

Är detta samma fosterland där du spottade i näven och plöjde vår jord?

Har du gett upp allt?

Har du nån framtid här?

Ett svar to “Mitt fosterland”

  1. Sven said

    Riktigt bra!! Tipsa gärna om fler gärna om fler bra samhällskritiska låtar om du känner till några sådana.

Kommentera

